Performance:
Acció artística que consisteix en una mostra escènica, amb parts d'improvisació que intenten impressionar i agr niceadar.
Comissari (curador):
Profesional en el món de l'art que s'encarrega de escollir obres d'art per a exposicions que poden ser públiques o privades.
Crític d'art:
Persona que fa un judici a les obres d'art contemporànies, perquè les d'èpoques anteriors s'estudien a història de l'art.
Happening:
Manifestació artística en l'àmbit de la música, el teatre o les arts plàstiques que es caracteritza per la participació espontània o provocada del públic, per a que deixant de ser subjectes pasius s'alliberin a través de l'expressió emotiva.
Freelance:
Persona que treballa de forma autònoma o que es dedica a realitzar treballs de manera independent que li permetin desenvolupar-se en la seva professió o en aquelles arees en les que pot guanyar més diners.
Glossari cinema:
Traveling:
Tècnica cinematogràfica que consisteix en desplaçar la càmera de forma lineal (cap endevant, enrere o els costats)
Stop motion:
Tècnica d'animació que consisteix en aparentar el moviment d'objectes estàtics mitjançant una successió d'imatges fotografiades.
Llenguatge audiovisual:
És tota aquella informació que transmitim mitjançant els sentits de la vista i l'oïda.
Profunditat de camp:
S'anomena de la zona de la imatge que és nítida o ben enfocada en contrast amb altres zones de menor enfocament.
Travelling circular:
És aquell travelling on la càmera gira al voltant (és a dir, de forma circular) del personatge o eix principal.
Efecte vertigen:
Efecte cinematogràfic que consisteix en combinar un zoom cap enrere amb un travelling cap endevant, o a l'inrevés, donant així la sensació que el subjecte es manté estàtic mentre el pla es mou.
Càmera subjectiva:
Tècnica on la càmera ens mostra el que veu el subjecte, com si estigués en els seus ulls. Amb aquesta tècnica s'intenta ficar a l'espectador en la pell del subjecte.
Realitzador: (també conegut com a director)
És la persona que dirigeix la filmació d'una película, dona instruccions als actors, decideix la posada en càmera, supervisa el decorat i el vestuari i totes les demés funcions per a fer un bon rodatge.
Pla seqüència:
És un pla que no està format per diferents plans, sinó que seguieix amb el mateix tota l'estona.
Chroma:
Tècnica audiovisual que consisteix en extreure un color de la imatge i reemplaçar tota l'àrea que ocupava per una altra imatge.
Raccord:
És la continuïtat espaial o temporal correcta entre dos plànols consecutius.
Flashback:
Tècnica narrativa que consisteix en intercalar en el desenvolupament lineal de l'acció seqüències referents a un temps passat.
Flashforward:
Tècnica narrativa que consisteix en la interjecció d'una escena que representa un esdeveniment futur mentre es veu la seqüència de successos primaria.
Transfocus:
És el canvi d'enfocament d'un objecte/personatge en un mateix pla per un altre.
Leitmotiv:
Tema musical recurrent al llarg de tota l'obra. Pot ser cantada o instrumental.
Glossari publicitat:
Briefing: és un document en el qual l'empresa anunciant esmenta el missatge que vol publicitar a l'agència que s'encarrega de fer l'anunci.
Target: objectiu/públic al que s'adreça específicament un anunci. Per exemple: home d'uns 30 anys i solter. (Es pot buscar un target més o menys específic)
Màrqueting: conjunt de tècniques destinades a planificar un procés de comercialització, per tal de millorar la distribució i la venda de productes i de serveis.
Planner: és un moment en el que es reflexiona, analiza, qüestiona... l'anunci. El seu procés és més metodològic i més orientat a allò conceptual i abstracte.
Jingle: es diu de l'anunci que és cantat. Ha de ser curt (5 a 60 segons) i fàcil de recordar.
Eslógan: frase amb la que es relaciona un producte comercial o un partit polític entre d'altres.
Advergame: un joc exclusivament fet per l'empresa amb la seva marca com a element central del joc. N'és un exemple "pepsiman"
Spot: anunci publicitari que surt a la televisió o al cinema.
Postproducció: es diu de l'acció de manipular el material audiovisual una vegada grabat. Es pot utilitzar per a posar efectes especials, millorar la imatge/so...
Logotip: signe o emblema que representa a una empresa/producte per a que sigui més fàcil reconeixer-lo.
Fotograma: Un fotograma és la imatge que resulta de la incidència de la llum sobre una superfície fotosensible, que posteriorment és fixada per a la seva conservació.
Atmosfera: Espai d'influència d'una pel·lícula, a l'ambient favorable per crear en determinades escenes. Al cinema l'atmosfera es planifica amb cura per tal d'aconseguir la comunicació interactiva entre el que hi ha a la pantalla i l'espectador.
Atrezzo: Conjunt d'objectes que es fan servir en la decoració d'una determinada escena
Audiofile: Sistema de gravació i edició d'àudio digital per ordinador.
Avid: Sistema d'edició digital per ordinador d'àudio i vídeo. És l'estàndard de l'edició no lineal, ja sigui per edició off-line, en línia o composició fílmica.
Acció artística que consisteix en una mostra escènica, amb parts d'improvisació que intenten impressionar i agr niceadar.
Comissari (curador):
Profesional en el món de l'art que s'encarrega de escollir obres d'art per a exposicions que poden ser públiques o privades.
Crític d'art:
Persona que fa un judici a les obres d'art contemporànies, perquè les d'èpoques anteriors s'estudien a història de l'art.
Happening:
Manifestació artística en l'àmbit de la música, el teatre o les arts plàstiques que es caracteritza per la participació espontània o provocada del públic, per a que deixant de ser subjectes pasius s'alliberin a través de l'expressió emotiva.
Freelance:
Persona que treballa de forma autònoma o que es dedica a realitzar treballs de manera independent que li permetin desenvolupar-se en la seva professió o en aquelles arees en les que pot guanyar més diners.
Glossari cinema:
Traveling:
Tècnica cinematogràfica que consisteix en desplaçar la càmera de forma lineal (cap endevant, enrere o els costats)
Stop motion:
Tècnica d'animació que consisteix en aparentar el moviment d'objectes estàtics mitjançant una successió d'imatges fotografiades.
Llenguatge audiovisual:
És tota aquella informació que transmitim mitjançant els sentits de la vista i l'oïda.
Profunditat de camp:
S'anomena de la zona de la imatge que és nítida o ben enfocada en contrast amb altres zones de menor enfocament.
Travelling circular:
És aquell travelling on la càmera gira al voltant (és a dir, de forma circular) del personatge o eix principal.
Efecte vertigen:
Efecte cinematogràfic que consisteix en combinar un zoom cap enrere amb un travelling cap endevant, o a l'inrevés, donant així la sensació que el subjecte es manté estàtic mentre el pla es mou.
Càmera subjectiva:
Tècnica on la càmera ens mostra el que veu el subjecte, com si estigués en els seus ulls. Amb aquesta tècnica s'intenta ficar a l'espectador en la pell del subjecte.
Realitzador: (també conegut com a director)
És la persona que dirigeix la filmació d'una película, dona instruccions als actors, decideix la posada en càmera, supervisa el decorat i el vestuari i totes les demés funcions per a fer un bon rodatge.
Pla seqüència:
És un pla que no està format per diferents plans, sinó que seguieix amb el mateix tota l'estona.
Chroma:
Tècnica audiovisual que consisteix en extreure un color de la imatge i reemplaçar tota l'àrea que ocupava per una altra imatge.
Raccord:
És la continuïtat espaial o temporal correcta entre dos plànols consecutius.
Flashback:
Tècnica narrativa que consisteix en intercalar en el desenvolupament lineal de l'acció seqüències referents a un temps passat.
Flashforward:
Tècnica narrativa que consisteix en la interjecció d'una escena que representa un esdeveniment futur mentre es veu la seqüència de successos primaria.
Transfocus:
És el canvi d'enfocament d'un objecte/personatge en un mateix pla per un altre.
Leitmotiv:
Tema musical recurrent al llarg de tota l'obra. Pot ser cantada o instrumental.
Glossari publicitat:
Briefing: és un document en el qual l'empresa anunciant esmenta el missatge que vol publicitar a l'agència que s'encarrega de fer l'anunci.
Target: objectiu/públic al que s'adreça específicament un anunci. Per exemple: home d'uns 30 anys i solter. (Es pot buscar un target més o menys específic)
Màrqueting: conjunt de tècniques destinades a planificar un procés de comercialització, per tal de millorar la distribució i la venda de productes i de serveis.
Planner: és un moment en el que es reflexiona, analiza, qüestiona... l'anunci. El seu procés és més metodològic i més orientat a allò conceptual i abstracte.
Jingle: es diu de l'anunci que és cantat. Ha de ser curt (5 a 60 segons) i fàcil de recordar.
Eslógan: frase amb la que es relaciona un producte comercial o un partit polític entre d'altres.
Advergame: un joc exclusivament fet per l'empresa amb la seva marca com a element central del joc. N'és un exemple "pepsiman"
Spot: anunci publicitari que surt a la televisió o al cinema.
Postproducció: es diu de l'acció de manipular el material audiovisual una vegada grabat. Es pot utilitzar per a posar efectes especials, millorar la imatge/so...
Logotip: signe o emblema que representa a una empresa/producte per a que sigui més fàcil reconeixer-lo.
Fotograma: Un fotograma és la imatge que resulta de la incidència de la llum sobre una superfície fotosensible, que posteriorment és fixada per a la seva conservació.
Atmosfera: Espai d'influència d'una pel·lícula, a l'ambient favorable per crear en determinades escenes. Al cinema l'atmosfera es planifica amb cura per tal d'aconseguir la comunicació interactiva entre el que hi ha a la pantalla i l'espectador.
Atrezzo: Conjunt d'objectes que es fan servir en la decoració d'una determinada escena
Audiofile: Sistema de gravació i edició d'àudio digital per ordinador.
Avid: Sistema d'edició digital per ordinador d'àudio i vídeo. És l'estàndard de l'edició no lineal, ja sigui per edició off-line, en línia o composició fílmica.
Comentarios
Publicar un comentario